FAQ

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Skąd startujemy?

Startujemy z dziedzińca Hevelianum w Gdańsku. Tam też będzie znajdowało się “miasteczko rajdu”.

Pakiet można odebrać:

  • w sobotę 18 maja, w godzinach 10-13 w  Hevelianum sala Skłodowskiej Curie
  • w dniu rajdu 19 maja, od godziny 7:00 rano, w miasteczku rajdu, w Hevelianum.

Nie. Stawiamy na nowoczesne technologie i liczymy na to, że uczestnicy potrafią posługiwać sie nawigacją w telefonie, lub komputerze rowerowym. Ślady gps są do pobrania tu: 100 km i 250 km 

Jednak przede wszystkim, pamiętajcie, że jedziecie w 15 osobowych grupach (i nigdy większych!). W takiej zawsze znajdzie się samozwańczy potomek Magellana, który w razie wątpliwości doprowadzi bezpiecznie żeglarzy do przystani w Gdańsku.

Jesli nie macie nawigacji rowerowej, to pamiętajcie o naładowaniu smartfona na 100%. Nawigacja w telefonie sprawdzi się idealnie gdyby zaistniały wątpliwości którędy dalej.

Dobrym pomysłem jest ściągnicie trasy na telefon (na aplikację taką jak Komoot, Garmin, czy Strava) i zaznaczenie, że chce sie jej używać również w trybie offline. Wtedy nawigacja poprowadzi Was sprawnie nawet jeśli chwilowo nie będzie zasięgu sieci komórkowej.

Rajdem jesteśmy tylko z nazwy. Nie mierzymy czasu. Nie ścigamy się. Jeśli bedziecie chcieli zjechac z wyznaczonej trasy i wrócic krótszą drogą, to oczywiście możecie to zrobić. Bedziemy tylko prosili o powiadomienie nas, żebyśmy nie wysyłali za Wami misji ratunkowej. Każdemu z Was damy na czas rajdu tracker gps, żeby móc Was łatwo zlokalizować w razie potrzeby. Zatem jedźcie jak chcecie, tylko wróćcie do miasteczka zawodów po medal, przekąskę i na pamiątkowe zdjęcie. I żeby oddać nam tracker, rzecz jasna…

Tak. Pojedziemy w grupach po maksymalnie 15 osób, z których każda wyruszy w odstępach przynajmniej pięciominutowych, żeby zachować wystarczający odstęp miedzy poszczególnymi grupami (minimum 250 metrów). Obowiązek przestrzegania tych zasad zapisany jest w regulaminie wydarzenia i ważne abyśmy sie do nich bezwzględnie stosowali, aby nie stwarzać utrudnień innym użytkownikom dróg. 

Pamiętajcie zatem, aby po ewentualnym postoju (np. w bufecie) nie zbić się w większą niż 15 osobową grupę, która może być zbyt długa, aby samochody mogły ją bezpiecznie wyprzedzić. Chcemy być widoczni, ale nie chcemy stwarzać niepotrzebnych utrudnień w ruchu. Pamiętajcie, że każdy z uczestników zobowiązuje się do przestrzegania prawa, włączając wymagane wyposażenie roweru (sprawne oświetlenie, dzwonek i hamulec). Pamiętajcie też o kasku!

Oczywiście! Pokonanie 100, a tym bardziej 250 km na dwóch bidonach, jakkolwiek duże by one nie były, byloby trudne.

Na krótkiej trasie bufet będzie na Was czekał mniej więcej w połowie drogi.

Na długiej trasie będą trzy bufety.

Dokładne lokalizajce bufetów podamy przed rajdem.

Na mecie będzie na Was czekała ciepła przekąska i napoje. 

Tak! Bardzo nam na tym zależy i będziemy Wam niezmiernie wdzięczni, że to dla nas zrobicie!

Jeśli zdecydowaliście się z nami pojechać, to zapewne nie umknęło Wam nasze przesłanie: oprócz okazji do pojechania fajnej pętli w super towarzystwie, nadrzędnym celem rajdu jest podnoszenie świadomości na temat zmian klimatycznych i zachęcenia jak największej rzeszy ludzi do kontretnych działań. Oprócz samych uczestników, chcemy – dzięki obecności medialnej – zaciekawić i zmobilizować rownież osoby obserwujące rajd na żywo i w internecie. Rozpoznawalne i jednolite stroje pomogą w medialnej identyfikacji i wykreowaniu “wizualnej masy krytycznej”.

Poza tym, przyznacie chyba sami, że w koszulkach w klimatyczne paski, każdy wygląda jak dwa miliony baksów!

Na sam koniec dodamy, iż koszulkę będzie można wykorzystać w kolejnej edycji rajdu. W duchu zrównoważonego rozwoju nie drukujemy logo partnerów, daty, ani miejsca rajdu, żeby można ją wykorzystać za rok. Jak zapewne zauważyliście w tym roku mieliśmy dwie ceny pakietów – dla tych, którzy już koszulkę mają i dla tych, którzy jadą z nami po raz pierwszy.

Osoby bez koszulki w paski nie zostaną dopuszczone do udziału w rajdzie.

Z przyjemnością informujemy, że zapewnimy proste wsparcie techniczne na starcie, a potem wóz serwisowy ruszy za nami w trasę.

Mamy nadzieję, że wszyscy dotrą do mety o własnych siłach, jednak gdyby któryś z rowerów, lub rowerzystów/ek odmówił posłuszeństwa, to na pewno nie zostawimy nikogo na pastwę losu. Każdy z uczestników dostanie na czas przejazdu tracker gps, który pomoże go zlokalizować, gdyby zaszła taka potrzeba. Na numerach startowych znajdziecie numery kontaktowe do organizatorów, a na trasę wyjadą motocykliści z grupy Motopozytywni i uprzedzą nas gdyby ktoś na trasie potrzebował wsparcia, lub słów otuchy. 

Skoro jesteśmy już przy akcesoriach, które warto zabrać: pamiętajcie, żeby naładować telefon na 100% i oszczedzać baterię tak, żeby starczyła do mety.

Przypomnienie o zabraniu podstawowych kluczy, łyżek do opon i dwóch dętek, brzmi śmiesznie, ale dla świętego spokoju powtarzamy – tak, miejcie takie minimum w sakwie, lub na plecach! Do tego warto mieć przy sobie dowód tożsamości (niezbedny do debrania pakietu startowego!) i jakąś gotówkę. 

Osoby jadące długą trasę niech same ocenią na ile starczy im bateria w telefonie/nawigacji i rozważą zabranie małego powerbanku.

W miasteczku rajdu będzie depozyt. Torbę, czy plecak można będzie zostawić tam na własną odpowiedzialność

Wpisowe jest bezzwrotne, natomiast zachęcamy do skontaktowania się z nami. Być może uda się nam skontaktować Was osobą z listy oczekujących.

Oczywiście. Wystarczy zarejestrować wszystkich uczestników przez stronę elektronicznezapisy.pl a potem wysłać e-mail na [email protected] podając dane do faktury i dane osobowe zarejestrowanych uczestników.

Nie znaleźliście odpowiedzi na nurtujące Was pytanie? Skontaktujcie się z nami!